Nyreskole

Lær mere om nyresygdom

Vi har samlet nogle links du måske kan have gavn af hvis du vil læse mere om nyresygdomme og livet med nyresygdom. Her finder du også links til nyttige hjemmesider med gode værktøjer til nyresyge.

Kidney Education

På hjemmesiden Kidney Education kan du læse om nyresygdomme på 37 forskellige sprog herunder engelsk, spansk, tysk, arabisk og tyrkisk.

Kidney School

Kidneyschool er lavet til personer med nyresygdom stadie 3-5. Her kan du gennemgå 16 dybdegående temaer omkring nyresygdom. Materialet er på engelsk og spansk.

P-dialyse

Der er lavet en dansk hjemmeside specifikt om p-dialyse for patienter og pårørende. Her finder du viden om hvad det vil sige at være i behandling med p-dialyse. Find den her.

Podcast om nyresygdom

Lyt til Nyreforeningens podcast og bliv klogere på livet med nyresygdom. I podcasten deler patienter og pårørende deres viden om at leve med en kronisk nyresygdom. Du finder også interviews med faglige eksperter om symptomer, behandling og nyeste viden på området. Du finder podcasten her.

DTU’s fødevaredatabase

Har du brug for at vide hvor meget fosfat eller kalium, der er i en fødevare, kan du slå indholdet af en fødevare op i denne database.